Sunday 23 January 2011

Faith


醒来的时候 躺在床上 不知道自己 为什么醒来
不在乎农历新年是不是要到了
不在乎还没买衣服
躯壳累了的时候 就睡觉
躯壳饿了的时候 就吃饭
躯壳需要呼吸 所以呼吸
躯壳不明不白地活着
提不起劲做任何事情
每一天都是茫然 每一天都没有意识
心灵已经开始麻木 然后渐渐消失
躯壳可以撑多久?
不撑了 又可以做什么?

Losing faith in everything I do.
What make me feel stronger?
What actually intend to make me feel stronger?

如果可以躲起来 我不想曝露
如果可以不吃饭 我家外的印度档应该就少了个顾客
如果可以不用睡觉 我想一直醒着 好过面对睡醒时的荒凉
如果可以不用呆着 我想流浪到外太空
如果可以不用活着... 我应该还是会活着

我想我坏掉了

Fix me, Coldplay, Fix me here.
Or
Lay down, Simon and Garfunkel, be my Bridge over troubled water.
Or
Tell me, Mariah Carey, tell me there's a Hero lies in me.

I'll thank you guys with a faithful smile =)

2 comments:

-Eve- said...

must eat my dear =)
u getting skinnier

YiNg said...

i thought it's a good thing that we should celebrate with champagne? haha..